هماهنگ کردن عقل و احساس اعتدال می شود که بهترین نوع شخصیت است. اگر فقط منطقی باشید ربات می شوید و از آن طرف احساساتی باشید تابع شرایط می شوید و نواسانات دارید و ثبات شخصیتی ندارید. تعادل برقرار کردن بهترین نوع شخصیت است. کنترل کردن و تعادل کار راحتی نیست. بهترین حالت این است که آمادگی داشته باشید تا در شرایط قرار گرفتن بهترین تصمیم را بگیرید.
احساسات در زندگی پر رنگ است و باید تعدیل شود نه اینکه حذفش کنیم.
مغز ما در مواقع تصمیم گیری گذشته و آینده رو در نظر میگیره. و با استفاده از منطق های موجود تصمیمی رو میگیره که شاید از نظر احساس درست نباشه. اما بیشترین سود رو به ما میرسونه.